Het online platform
voor studenten,
alumni en bedrijven

case Zuyd Career Services

Het Kennis- en Informatie Centrum staat centraal in de organisatie van Zuyd. Niet alleen bedrijven kunnen daar terecht met hun vragen en ideeën, maar ook aankomende studenten worden geholpen met hun vragen.

Eyetractive ontwikkelt al sinds 2008 een CRM systeem waarmee het Kennis- en Informatie Centrum alle vragen van externe contacten registreert en verbindingen maakt met medewerkers door de gehele organisatie.

Een recente ontwikkeling binnen dat project heeft geresulteerd in een nieuw platform genaamd Career Services Zuyd.

Een open en toegankelijk platform

Zuyd Hogeschool heeft zich mede tot doel gesteld om het onderwijs beter te laten aansluiten op wat de markt vraagt en andersom. Ook stages spelen hierin een grote rol. Jaarlijks worden circa 7.000 stages vervuld door studenten van Zuyd.

Op het digitale platform van Career Services Zuyd kunnen zowel werkgevers, studenten als docenten en lectoren een profiel aanmaken en vragen uitzetten voor een stagiair of (in het geval van een student of docent) een stage- of onderzoeksplek. Ook kunnen bedrijven diensten aanbieden, zoals het verzorgen van gastcolleges of het organiseren van bedrijfsbezoeken.

Functionaliteit

Op het platform Career Services werken duizenden studenten en bedrijven met:

Vacatures & bijbanen

Vacatures en bijbanen worden aangemeld door bedrijven en gevonden door studenten. Studenten kunnen vervolgens hun interesse kenbaar maken.

Stages

Bedrijven publiceren hun stages en afstudeer opdrachten, waarop studenten zich inschrijven.

Studentprofielen

Studenten publiceren hun eigen profiel en geven aan waar ze naar op zoek zijn. Ze kunnen dan gevonden en op een veilige manier benaderd worden door geïnteresseerde bedrijven.

Events

Events georganiseerd door externe bedrijven én die van Zuyd Hogeschool zelf zijn zichtbaar.

Onderwijsopdrachten

Op Career Services vinden studenten en lectoren elkaar via onderwijsopdrachten.

E-mail alerts

Studenten kunnen zich eenvoudig aanmelden voor een gepersonaliseerde wekelijkse alert. In die e-mail staan alle nieuwe opdrachten die aan hun zoekcriteria voldoen.

Automatisering

Het Kennis- en Informatie Centrum (KIC) bij Zuyd verwerkt dagelijks tientallen aanvragen van bedrijven en particulieren. De workload hiervan en de wens om zo effectief mogelijk te matchen tussen student en bedrijf zette het KIC in beweging te zoeken naar een nieuwe oplossing.

Eyetractive ondersteunde Zuyd Hogeschool bij het uitkristalleren van het nieuwe online platform Career Services. Maar ook bij het inrichten en optimaliseren van alle back-office processen omtrent deze activiteiten.

Bedrijven kunnen met een account handig hun eigen stages, vacatures, bijbanen, onderwijsopdrachten of events plaatsen. De medewerkers bij het KIC controleren de opdrachten bij binnenkomst en keuren de publicatie goed met één druk op de knop. Vervolgens schakelt het KIC eenvoudig via het back-office systeem met medewerkers bij academies en opleidingen, bijvoorbeeld stagecoördinatoren.

Meer werk