Volgende Overzicht Vorige

Over de Zomerspelen Landgraaf

De Zomerspelen Landgraaf 2018 wordt georganiseerd in samenwerking met The Move Factory: een toonaangevende organisatie op het gebied van gemeentelijk sportbeleid in de regio en de Gemeente Landgraaf. Het doel van de Zomerspelen is om iedereen (jong en oud) kennis te laten maken met diverse beweeg-, cultuur- en creatieve activiteiten tijdens de zomer.

In overleg met de klant is er een eigen identiteit bedacht en ontworpen voor de Zomerspelen Landgraaf. Een uitgesproken logo met veel kleur en een zomers tintje om dit nieuwe evenement tot bloei te laten komen.

Klant

The Move Factory

www.themovefactory.nl

Diensten

Ontwikkeling identiteit

Ontwikkeling website

Drukwerk

Social media

Periode

2018

Website

Online vinden bezoekers een overzichtelijk programma met evenementen voor verschillende leeftijdsgroepen. Deelnemers schrijven zich digitaal in en ontvangen hun E-tickets via mail.

Drukwerk

Posters en folders zijn opgemaakt en werden verspreid naar lokale partners zodat ze aanwezig zijn in publieke ruimtes.

Social Media

De promotie voor 13 evenementen werd voornamelijk via Social Media gevoerd.

De website

Voor de eerste editie van dit evenement werd een nieuwe website in het leven geroepen. Deelnemers krijgen een compleet overzicht van het weekprogramma en kunnen zich direct inschrijven voor een activiteit naar keuze.


Inschrijfsysteem

Eyetractive leverde voor The Move Factory een re-usable inschrijfsysteem welke eenvoudig inzetbaar is voor alle komende edities van de Zomerspelen.

De website wordt direct vanuit het inschrijfsysteem getoond, zodat er geen apart CMS benodigd is.

Bij de online inschrijvingen kunnen meerdere tickets besteld worden. Die worden na het afronden van de bestelling automatisch via e-mail afgeleverd in de vorm van een E-Ticket.

Met een barcodescanner kan vervolgens toegang verleend worden aan bezoekers van de activiteiten.

Inschrijfsysteem

Met een eigen inschrijfsysteem zijn er genoeg mogelijkheden voor ieder evenement toepasbaar:

Ongelimiteerd

In het inschrijfsysteem kan The Move Factory zelf nieuwe evenementen aanmaken en tickets verkopen voor evenementen die er in de toekomst aankomen.

Gratis of betaald

Er kunnen gratis en betaalde tickets uitgegeven worden, met meer dan 20 populaire betaalmethodes in Nederland en de EU zoals iDeal, Sofort Banking, Bancontact, of wereldwijd met Credit Card / PayPal.

Tickets en wachtlijsten

Per ticketsoort is er een deelnemerslimiet. Als het maximum aantal inschrijvingen is bereikt , wordt de wachtlijst geactiveerd. Bij afmeldingen stroomt de wachtlijst door naar de lijst van deelname.

Toegangscontrole

Omdat de E-tickets barcodes bevatten, kan de toegang met een barcode-scanner worden gecontroleerd. Het inschrijfsysteem kan natuurlijk ook deelnemerslijsten in Excel exporteren voor handmatige controle.

AVG-proof

In het inschrijfproces verleent de bezoeker toestemming om zijn persoonsgegevens te bewerken. Zijn persoonsgegevens worden vervolgens bewaard op een veilige plek.

Multi-language

Het ticketing systeem kan omgaan met meerdere talen in zowel de front-end (het inschrijfproces) als de back-end (het systeem voor beheerders).

Drukwerk

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken worden er in de gemeente posters en flyers verspreid. Door offline middelen in te zetten wordt er in de lokale omgeving direct aandacht gevraagd voor de online inschrijfmogelijkheden.

Poster

Met een A2 portret poster gedrukt op gesatineerd papier wordt de Zomerspelen 2018 aangekondigd aan de inwoners van gemeente Landgraaf. Deze posters worden verspreid op scholen, bibliotheken en andere openbare gelegenheden.

In samenwerking met de gemeente Landgraaf zijn er meer dan 15 toplocaties waar de posters ter display staan, verspreid door de gemeente.

Folder

Voorafgaand en gedurende de Zomerspelen wordt het programma gecommuniceerd in een overzichtelijk weekschema. Met een handige folder op DIN formaat kunnen deelnemers een exemplaar meenemen.

Social Media

Ook op social media wordt er genoeg aandacht geschonken aan dit evenement: The Move Factory zet hier groots op in!

Daar helpen wij klanten graag bij met het onderhouden van hun pagina, het bereiken van de doelgroep en het creëren van unieke content. Van het ontzorgen bij campagnes of wekelijks onderhoud, tot ondersteuning in het opmaken van graphics die hand-in-hand gaan met een zelf geschreven post. Juist op social media is het belangrijk om te voorzien in visuele elementen: deze content trekt meer aandacht dan alleenstaande tekst.

Voor de Zomerspelen Landgraaf zijn vrolijke graphics opgemaakt waarmee de aandacht wordt gevraagd van bezoekers om mee te doen aan één of meerdere activiteiten.